Byt, retur & reklamation


Kan jeg ændre min ordre?

Som udgangspunkt, nej.


Når du har modtaget en e-mail fra os om, at vi har modtaget din bestilling, så kan du som hovedregel ikke ændre den. Dette skyldes, at vi sender din bestilling til lageret med det samme, så leveringen kan ske hurtigst muligt.


Hvis du umiddelbart efter afsendelsen af din ordre, vil annullere din bestilling, kan du prøve at ringe til kundeservice, hvorefter vi vil forsøge, om vi kan nå at ændre i bestillingen.


Vi kan dog ikke tilføje varer til din bestilling.



Kan jeg annullere min ordre – eller dele af den?

Nej, det kan du desværre ikke. Vi behandler din bestilling, så snart vi modtager den, så leveringen kan ske hurtigst muligt.


Men du har altid mulighed for at fortryde dit køb, ligesom du kan bytte dine varer i fysiske og udvalgte Zizzi butikker.



Kan jeg fortryde mit køb?

Som forbruger har du altid en ret til at fortryde et køb, som du har foretaget på en webshop.

Du skal blot, inden 14 dage fra din modtagelse af varen, meddele os på en utvetydig måde, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.


Det kan f.eks. ske ved, at du benytter den standardfortrydelsesformular, som du får udleveret sammen med din faktura, inden du modtager din vare.


Formularen sendes til: retur@zizzi.dk



Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du tilbagelevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.


Returnering skal ske ved, at du benytter dig af det retur-klistermærke "Returpakke", som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning der var med i din pakke.


Du afholder selv de omkostninger, som er forbundet med at returnere en vare, fordi du har fortrudt dit køb – også selvom varen i første omgang var fragtfri.


Har du varer fra flere forskellige ordrer, som du sender i samme pakke, beder vi dig informere os herom.


Du kan ikke selv aflevere varen hos Ball Retail A/S


Husk at følge returvejledningen der er vedlagt din pakke – og notere track & trace nummeret på det returlabel der er med i pakken.



Har I modtaget mine returvarer?

Når vi modtager dine returvarer, så sender vi en bekræftende e-mail til dig. Hvis du ikke har modtaget en e-mail inden én uge, kan du kontakte kundeservice.


Vi skal bruge den info der står på dit returlabel. Har du valgt alternative leveringsmetoder, tager returprocessen desværre længere tid og kan i nogle tilfælde ikke gennemføres hvis vi mangler info på varen.


Det er dit ansvar, at varerne ikke bortkommer eller beskadiges, når de bliver sendt retur af dig, så husk at notere det track & trace nummer der står på det returlabel du benytter.



​Kan jeg få penge retur, hvis jeg henvender mig i en fysisk Zizzi butik?

Nej, det kan du desværre ikke. I stedet skal du benytte dig af procedurerne for Fortrydelse. Hvis du henvender dig i en af vores fysiske butikker, kan du ombytte varen eller få et tilgodebevis.



Kan jeg bytte mine varer i en fysisk Zizzi butik?

Ja, du kan ombytte dine varer i udvalgte Zizzi butikker, men kun hvis du medbringer din faktura - retursedlen i pakken, kan ikke bruges som dokumentation.


Du kan bytte til en anden vare eller få tilgodebevis – men ikke få refunderet din penge – i så fald skal du sende varen retur til webshoppen.


Du kan bytte dine varer, som er købt i Webshoppen i følgende fysiske Zizzi butikker:



Zizzi Ballerup; Ballerup Centeret
Zizzi Esbjerg; Kongensgade 37

Zizzi Farum; Bytorvet 73
Zizzi Frederiksberg; Frederiksberg Centeret               
Zizzi Frederikshavn; Danmarksgade 75A
Zizzi Glostrup; Glostrup Shopping-center
Zizzi Haderslev; Gravene 26
Zizzi Herning; Herning Centret
Zizzi Hjørring; Metropol
Zizzi Holstebro; Nørregade 49
Zizzi Horsens; Horsens Bytorv
Zizzi Hundige; Hundige Storcenter
Zizzi Høje Taastrup; City 2
Zizzi Kolding; Kolding Storcenter
Zizzi København S; Amagerbrogade 55
Zizzi København; Fisketorvet
Zizzi Køge; Brogade 14
Zizzi Lyngby; Lyngby Storcenter

Zizzi Odense C; Kongensgade 11

Zizzi Odense NV; Tarupcentret
Zizzi Odense SØ; Rosengårdscentret
Zizzi Randers SØ; Randers Storcenter

Zizzi Randers C; Sct. Mortensgade 1
Zizzi Ribe; Nederdammen 25C
Zizzi Silkeborg; Vestergade 29
Zizzi Skanderborg; Bloms butikker
Zizzi Svendborg, Gerritsgade 12
Zizzi Sønderborg; Kastanie Alle 3
Zizzi Thisted; I. P. Jacobsen Center, Storegade 2
Zizzi Valby; Spinderiet
Zizzi Varde; Kræmmergade 4
Zizzi Vejle; Torvegade 30

Zizzi Viborg; Sct. Mathias Centret 308

​​​​​​​Zizzi Østerbrogade; Østerbrogade 96
Zizzi Aabenraa; Storegade 15A
Zizzi Aalborg; Aalborg Storcenter
Zizzi Aarhus C, Ryesgade 23
Zizzi Aarhus N; Storcenter Nord




Kan jeg gå ind i en fysisk Zizzi butik, hvis der er noget galt med den vare, som jeg har købt?

Nej, du skal returnere varen der er reklamation på, sammen med den returseddel, som var vedlagt din pakke til:


Ball Retail A/S
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice


Så vil vi hurtigst muligt undersøge varen.


Til gengæld skal du ikke selv afholde de omkostninger, der er forbundet ved, at du bliver nødt til at sende den mangelfulde vare retur til os.



Hvornår får jeg penge retur, hvis jeg har fortrudt mit køb?

Vi skal sørge for, at der sker tilbagebetaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse fra dig om, at du vil fortryde dit køb.


Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Alt efter hvilket betalingskort du har benyttet går der typisk mellem 2-30 dage fra vi har overført pengene, til din kortudbyder overfører pengene på din konto.


Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen - alt efter hvad der er tidligst.

Du hæfter dog selv for værdiforringelse af varen, ligesom du selv hæfter for, hvis varen bortkommer eller beskadiges under transport.



Hvad gør jeg, hvis der er en fejl ved min vare, og jeg gerne vil reklamere?

Såfremt du har købt en vare på webshoppen, som på trods af vores kvalitetskontrol, alligevel giver anledning til reklamation, så skal du returnere varen med hjælp af det returlabel der var med i pakken og en udfyldt returseddel til:


Ball Retail A/S
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice


Så vil vi hurtigst muligt undersøge varen.


Husk at benytte det vedlagte returlabel. Du skal ikke selv afholde de omkostninger, der er forbundet ved, at du skal sende den mangelfulde vare retur til os.



I har refunderet et forkert beløb. Hvad gør jeg?

Hvis du mener, at du ikke har fået det korrekte beløb refunderet, skal du kontakte kundeservice på tlf 70301416 eller kundeservice@zizzi.dk og opgive dit ordrenummer og det korrekte beløb.


Bemærk: Leveringsomkostningerne (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfælde af fejl og mangler på hele ordren.



Hvorfor har I ikke refunderet leveringsomkostningerne?

Leveringsomkostningerne (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfælde af fejl og mangler. Hvis vi har sendt en forkert vare eller en vare med fejl, så skal du kontakte kundeservice på tlf 70301416 eller kundeservice@zizzi.dk og angive dit ordrenummer.


Vi vil hjælpe dig med at sende varen retur uden beregning.



I har leveret det forkerte. Hvad gør jeg?

Hvis vi ikke har leveret den vare, som du har bestilt, og som står oplyst på din faktura og/eller din følgeseddel, så skal du kontakte vores kundeservice, hvor du bedes oplyse dit ordrenummer.

Så vil vi hurtigst muligt undersøge din ordre nærmere og vende tilbage til dig herom.



​Kan jeg bytte en vare, som jeg har modtaget i gave?

Gaver, som er købt på webshoppen under www.zizzi.dk kan enten byttes i en af vores butikker eller ved at sende gaven retur til Ball Retail A/S, Kløvermarken 29, 7190 Billund, att. Kundeservice.


Vælger du at bytte i de fysiske butikker, kan du vælge at bytte til en anden vare eller modtage et tilgodebevis.


Du kan altså ikke få pengene retur i din lokale Zizzi butik for varer, som er købt på webshoppen.

Ved returnering til Ball Retail A/S refunderes købsprisen til gavegiverens konto inden for 2-30 dage alt efter hvilken kortudbyder der er benyttet.


Omkostninger til returnering skal du selv afholde, medmindre der er tale om en reklamation. Pengene krediteres til det kontokort, hvorfra bestillingen er betalt. Hvis kortet i mellemtiden er afvist eller udløbet, tilbagebetales pengene via en kontooverførsel. I dette tilfælde skal du kontakte kundeservice på kundeservice@zizzi.dk med bankkontooplysninger.



Oplysning om klagemuligheder

Du kan altid henvende dig til vores kundeservice, hvis der skulle opstå problemer. Enten pr. mail: kundeservice@zizzi.dk eller via telefon: +45 70301416.


Hvis der skulle opstå en tvist, kan du indgive en officiel klage - dette kan ske ved hjælp af nedenstående muligheder:


En klage over en vare købt hos os, kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrrelsens Center for Klageløsning. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk


EU-kommissiones online klageportal kan også anvendes. Klagen kan indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email adresse: kundeservice@zizzi.dk